Povinné informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
1. Název
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
2. Důvod a způsob založení
Příspěvková organizace vznikla dne 1. ledna 1994 a ve smyslu § 2 zákona č. 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách, se stala dnem 1. ledna 2003 příspěvkovou organizací Zlínského kraje a je založena na dobu neurčitou. Organizace je zřízena za účelem poskytování sociálních služeb dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky Ministerstva práce a sociálních věcí č. 505/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, kterou se provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách.
3. Organizační struktura
Organizace se člení na organizační jednotky, a to ředitelství a zařízení.
Ředitelství
Sídlo ředitelství je na adrese Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace, Záviše Kalandry 1353, 755 01 Vsetín.
Ředitelství se dále dělí na útvary, úseky a oddělení.
Zařízení
- Domov pro seniory Jasenka – Vsetín,
- Domov pro seniory Karolinka,
- Domov pro seniory Rožnov pod Radhoštěm,
- Domov pro seniory Valašské Meziříčí,
- Domov se zvláštním režimem Pržno,
- Domov se zvláštním režimem Valašské Meziříčí,
- Centrum bydlení pro osoby se zdravotním postižením, Chráněné bydlení Rožnov pod Radhoštěm,
- Centrum bydlení pro osoby se zdravotním postižením, Chráněné bydlení Vsetín,
- Centrum bydlení pro osoby se zdravotním postižením, Chráněné bydlení Zátiší,
- Centrum bydlení pro osoby se zdravotním postižením, Chráněné bydlení Zubří,
- Centrum bydlení pro osoby se zdravotním postižením, Domov pro osoby se zdravotním postižením Valašské Meziříčí,
- Centrum bydlení pro osoby se zdravotním postižením, Domov pro osoby se zdravotním postižením Zašová.
Zařízení se dále dělí na útvary, úseky a oddělení.
4. Kontaktní spojení
Poštovní adresa a adresa podatelny: Záviše Kalandry 1353, Vsetín, 755 01 (sídlo)
Elektronická adresa podatelny: podatelna@sluzbyvsetin.cz
Telefon: + 420 571 412 142
Webové stránky: http://www.sluzbyvsetin.cz
Datová schránka: izdk758
5. Případné platby lze poukázat
36739851/0100
6. IČO
49562827
7. Plátce daně z přidané hodnoty
CZ49562827
8. Dokumenty
Pro zobrazení souvisejících dokumentů klikněte zde.
9. Žádosti o informace
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím elektronické komunikace (email doručený na adresu elektronické podatelny – viz bod 4, a to i bez elektronického podpisu). Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba žádost podat písemně.
Aby žádost mohla být posouzena jako žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím, musí splňovat konkrétní obsahové náležitosti.
Pokud informaci žádá fyzická osoba:
- jméno a příjmení žadatele,
- adresu trvalého pobytu (případně adresu pro doručování, liší-li se od adresy trvalého pobytu),
- datum narození,
- informaci, že jde o žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Pokud informaci žádá právnická osoba:
- název,
- IČO,
- adresu sídla,
- informaci, že jde o žádost dle zákona o svobodném přístupu k informacím.
Žadatel může použít formulář.
Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti.
Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:
- vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
- vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
- konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem
na předmětu žádosti.
O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení je žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení.
Žádost o poskytnutí informace, která již byla zveřejněna například na internetu, v informačních brožurách a podobně se zpravidla vyřizuje poskytnutím údajů o zveřejnění, nejpozději do 7 dnů od žádosti o poskytnutí informace. Sdělení žadatele, že trvá na přímém poskytnutí informace, se považuje za nové podání žádosti.
10. Příjem podání a podnětů
Podání a podněty jsou přijímány ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím elektronické podatelny.
Pro podání žádosti je možné využít formulář.
11. Předpisy
Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách
12. Úhrady za poskytování informací
Sazebník úhrada naleznete zde.
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Výroční zprávy naleznete v dokumentech.
16. Vnitřní oznamovací systém dle zákona č.171/2023 Sb., O ochraně oznamovatelů
Informace o vnitřním oznamovacím systému naleznete v dokumentech a zde.